Teknoloji tutkunlarına özel, teknolojinin kalbinin attığı foruma hoş geldiniz! 👋

Teknoloji dünyasına tam anlamıyla dalmak için foruma katılın! 🚀 Eşsiz içeriklere erişmek için hemen kayıt olun veya giriş yapın. Üyelik tamamen ücretsiz – geleceğin teknolojisine birlikte adım atalım! 😊

Rehber Motosiklete Baslangic Rehberi

Ap Yazılım

Ap Yazılım Founder
Admin
Katılım
29 Ocak 2024
Mesajlar
151
Tepkime puanı
110
Konum
Türkiye
Web sitesi
apyazilim.com.tr
1722271613742.png

Merhaba. Hepinize iyi günler dilerim. Bu yazımda sizlere dilim döndüğünce motosiklete başlamak isteyenlerin genelde sık sık sorduğu soruları ele alıp rehber tadında yanıtlamaya çalışacağım.

1. Hangi sınıf ehliyeti alacağım ve hangi sınıf ehliyet ile hangi motosikletleri kullanabilirim?

Ülkemizde A1, A2 ve a sınıfı olmak üzere üç sınıf motosiklet ehliyeti bulunur. A1 ehliyet 16 yaşını doldurduğunuz zaman (yani lise 2, lise 3 çağları) alınabilir. A1 ehliyet ile 125CC dahil olmak üzere 125CC'ye kadar olan motosikletleri kullanabilirsiniz (manuel, otomatik).
A2 sınıfı ehliyet ise 18 yaşını doldurunca alınabilir. Bu ehliyet ülkemizde en çok soru işareti olan motosiklet sınıfı ehliyettir, çoğu kişi 600CC'ye kadar olan tüm motosikletleri kullanabileceğini söyler, buna bazı sürücü kursları da dahil fakat bu tamamen yanlış bir bilgidir. A2 sınıfında CC sınırı yoktur. 35kW yani 47 beygir sınırı vardır. Bir motosiklet örneğin 1000, 1200CC olsun gene de 47 beygirin altında güç üretiyorsa onu da kullanabilirsiniz fakat isterse 125CC olsun, 47 beygirden fazla güç üretiyorsa onu kullanamazsınız. Buna örnek olarak da son dönemlerin epey popüler motosikleti olan Kawasaki ZX4rr modelini verebiliriz. Kendisi 400CC fakat 80 beygir güç üretmekte dolayısıyla A2 sınıfı değil A sınıfı bir motosiklet, aynı şekilde CFMOTO 450sr modeli ise 450CC fakat 47 beygir güç üretmekte dolayısıyla A2 sınıfı ile kullanılabilir bir model.

Gelelim A sınıfına; A sınıfı ehliyet ise eğer ilk kez alacaksanız daha önce motosiklet sınıfı bir ehliyetiniz yok ise 24 yaşında, daha önceden A2 ehliyet aldıysanız ise A2 ehliyeti aldıktan 2 sene sonra alabilirsiniz. Örneğin A2 sınıfı ehliyetinizi 18 yaşınızda aldınız varsayalım 20 yaşında A sınıfı ehliyetinizi alabilirsiniz. A sınıfı ehliyet ile de dünya üzerindeki tüm motosikletleri kullanabilirsiniz.

2. Hangi motosiklet ile başlayacağım?

Bu sorunun cevapları kişinin bütçesine ve isteklerine göre çok fazlasıyla değişiklik gösterebilir dolayısıyla kesin bir şey söylemek imkansız fakat şöyle diyebiliriz, A1 ehliyetinizi aldınız 16 yaşınızdasınız zaten kanunen 125CC'ye kadar olan motosikletler arasından bütçenize ve isteklerinize göre bir seçim yaparsınız. 18 yaşındasınız A2 ehliyetinizi aldınız diyelim şimdi de aynı şekilde bütçenize göre 47 beygir gücü aşmayan motosikletlerden istediğinizi tercih edebilirsiniz. Fakat benim şahsi önerim kaç CC olursa olsun supersport yani racing model bir motosiklet ile başlamamanız olacaktır. Nedeni ise gücü, hızı vs. değil bu tarz motosikletler grenajlı yapıları sebebiyle düşüp kalkma durumlarında grenajları hasar alır ve grenaj fiyatları gerçekten dudak uçuklatırcasına yüksek olabilir.

3. Motosiklet alınca lastikleri hemen değiştirmeli miyim?

Bu sorunun cevabını %90 evet olarak verebilirim. Nedeni ise motosiklet firmaları modellerini genelde hamuru kötü naylon oranı yüksek markasız veya dandik markalı kötü lastiklerle satışa çıkarırlar. Bu lastikler sizi virajlarda kötü asfaltta veya ıslak zeminde kaydırıp kazaya neden olabilir? Lastik seçimi konusunda ise benim tercihim eğer orta bir bütçeniz var ise mitas, yüksek bütçeye sahipseniz ise Pirelli ve metzeler markasının modelleri olacaktır.

4. Ekipmanın önemi:

Evet gelelim en önemli konuya. Bildiğiniz üzere motosiklette kaporta biziz arkadaşlar, dolayısıyla motosiklet almadan önce ekipman bütçemizi güzelce ucuza kaçmadan ayarlayacağız. Gerekirse motosikletten kısıp bütçeyi ekipmana vereceğiz. Kask alırken de kaskın malzemesinin termoplastik yerine polikarbon olmasına önem verin.

5. Çin malı motosikletler alınır mı?

Şimdi bu soruya net olarak evet veya hayır diyemeyiz, sebebi ise kişinin bütçesi eğer o modellere yetiyor ise başka seçeneği yok demektir fakat burada da tavsiyem biraz daha çalışıp biraz daha para biriktirip daha sonra daha iyi bir model almak olacaktır. Çin malı motosikletleri Japon, Avrupalı ve Hindistan menşeli motosikletlerden ayrı bir kefeye koymalıyız çünkü gerek parça kaliteleri olsun gerek mekanik kaliteleri gerek kaporta kalitesi gerek servis ve yedek parça ağı bu konularda 2 adım geridelerdir. Defalarca şahit olduğum kadarıyla servisler ilgisiz, garanti kapsamındaki bir kusuru kullanıcı hatası diye geri çeviren, yedek parça tedarik etme konusunda sorun yaşıyorlar. En önemlisi ise bir Çin menşeli marka Türkiye pazarına girdi diyelim, distribütörü kim veya iki gün sonra pazardan çekilecek mi soruları muamma oluyor. O tarz bir durum yaşandı diyelim firma pazardan çekildi, elinizdeki motosikletin ne parçasını bulabilirsiniz ne de satabilirsiniz. Gene de tercih elbette sizlerin. Benim şahsi görüşüm ise alınmaz diyebilirim.

6. Top Speed nasıl ölçülür?

Evet arkadaşlar, bildiğiniz üzere motosikletlerin hız göstergesinde gösterdiği hız ile GPS üzerindeki hızları farklı oluyor, peki ya hangisi doğru veri diyorsanız doğru veri GPS verileridir. Peki neden farklı veri gösteriyorlar? Bu sorunun cevabını ise şu şekilde verebiliriz: Markalar aslında bunu biliçli olarak yapıyorlar fazla göstersin ki müşterileri sevinsin diye. Her markada sapma var, kimi markada çok kimi markada az. Bazen de yoldaki engebe veya pürüzler dolayısıyla hız sensörü doğru veri alamayabiliyor. GPS ise uzaydan aldığı verileri paylaşır. Polisler veya askerler bir kişiyi takip ederken GPS üzerinden anlık takip eder. Radar cezaları da GPS verilerine göre yazılır, radar cezası yiyen ve o arada hız göstergesine bakan kişi bunu fark eder hız göstergesi daha hızlı gösterse de radarda daha az veri çıkar.

Evet arkadaşlar, bu yazımda umarım aklında soru işareti olanların sorularını bir nebze de olsa cevaplayabilmişimdir.
 
Lütfen dikkat !!!
Forumumuzda kaliteli ve etkileşimli bir ortam sağlamak adına, lütfen konu dışı ve gereksiz cevaplar vermekten kaçının. Forum kurallarına aykırı davranışlar yasaktır. Hep birlikte daha verimli ve düzenli bir platform oluşturmak için kurallara uyalım.

Bu Konuyu Görüntüleyen Kullanıcılar (Toplam: 0 | Üyeler: 0 | Ziyaretçiler: 0)

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Gece/Gündüz modunu seç

Gece ve gündüz modlarından tarzınıza yada ihtiyaçlarınıza uygun olanı seçerek kullana bilirsiniz.

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Teknoloji tutkunlarına özel, teknolojinin kalbinin attığı foruma hoş geldiniz! 👋

Teknoloji dünyasına tam anlamıyla dalmak için foruma katılın! 🚀 Eşsiz içeriklere erişmek için hemen kayıt olun veya giriş yapın. Üyelik tamamen ücretsiz – geleceğin teknolojisine birlikte adım atalım! 😊